کد مطلب:369688 پنج شنبه 5 اسفند 1395 آمار بازدید:242

نیایش هفدهم
 . دعای آن حضرت است هنگامی که ذکر شیطان می رفت و او از عداوت و مکرش به خدا پناه می برد .




بار خدایا ، به تو پناه می بریم از وسوسه های شیطان رجیم و کیدها وفریبهای او . و به تو پناه می بریم از دل بستن به تمناهای او و وعده های اوو فریبها و دامهای او .




بار خدایا ، به تو پناه می بریم ، هر گاه شیطان طمع در آن ورزد که ما رااز طاعت تو منحرف دارد و از برای خواریمان به راه معصیت تو کشاند وگناهانی که در دیده ما بیاراسته است ما را خوشایند بود و طاعاتی که دردل ما ناخوش فرا نموده است بر ما گران آید .




بار خدایا ، ما را نیروی عبادت ده و بدان ، شیطان را از ما




بر آن . برسعی ما در راه محبت خود بیفزای و به آن ، شیطان را خوار گردان . میان ما و او حجابی قرار ده که بر افکندنش را نتواند و سدی چنان استوار که از رخنه کردنش عاجز آید .




بار خدایا ، بر محمد و خاندانش درود بفرست و شیطان را از ما به دشمنانت مشغول دار و ما را نیک نگه دار و از او در پناه خود دار و مکر او ازما دفع فرمای و چنان کن که پشت کرده از ما بگریزد و نشان پای او اززمین ما برخیزد .




بار خدایا ، بر محمد و خاندانش درود بفرست و در برابر ضلالت شیطان ما را از هدایت خود بهره مند گردان و در برابر تلاش او به گمراهی ما ، ما را از پرهیزگاری رهتوشه ساز . اگر او ما را به راه تباهی می کشد ، تو ما را به راه تقوی راه نمای .




بار خدایا ، راه شیطان به دلهای ما مگشای و جایگاه او در آنچه از آن ماست قرار مده .




بار خدایا ، حقیقت هر باطل را که شیطان در چشم ما می آراید به مابشناسان . و چون شناساندی ، ما را از ارتکاب آن بازدار . و به ما بیاموزکه چسان فریبش دهیم و ما را آگاه کن که با چه آلت و عدت با او جدال کنیم و از خواب غفلت بیدارمان ساز که بدو نگرویم و توفیق خود رفیق ما گردان و در پیکار به خلاف او یاریمان نمای .




بار خدایا ، دلهای ما را از انکار اعمال او لبریز کن و لطف خویش همراه ما کن تا رشته حیله های او از هم بگسلیم .




بار




خدایا ، بر محمد و خاندانش درود بفرست و شیطان را بر ما چیره مگردان و از ما نومیدش گردان و طمع او از ما ببر .




بار خدایا ، بر محمد و خاندانش درود بفرست ، و پدران ما را و مادران ما را و فرزندان ما را و خاندان ما را و خویشاوندان ما را و نزدیکان ما را وهمسایگان ما مردان مؤمن و زنان مؤمنه را از گزند شیطان در ملاذی منیع وملجأی رفیع و پناهگاهی استوار جای ده و برای پیکار با او سپرهایی نگهدارنده و شمشیرهایی برنده عطا فرما .




بار خدایا ، همه کسانی را که به پروردگاریت گواهی می دهند ویگانگیت را از روی اخلاص پذیرفته اند و در عین عبودیت با شیطان در ستیزند و در معرفت علوم ربانی بر ضد او به تو استظهار دارند ، از این دعا بهره ای رسان .




بار خدایا ، در هر کار که شیطان گره افکند گرهگشایی کن ، و هر در راکه بر بندد تو باز کن ، و هر تدبیر که کند گسسته گردان ، و هر آهنگ که کند بر هم زن ، و هر رشته که محکم بر تابد پنبه نمای .




بار خدایا ، لشکرش بشکن ، کیدش باطل نمای ، پناهگاهش ویران ساز و بینی اش بر خاک مال .




بار خدایا ، ما را در شمار دشمنان شیطان قرار ده و از زمره دوستانش دور دار . چنان کن که چون آهنگ فریبمان کند ، فرمانش اطاعت نکنیم و چون بخواند ، اجابتش ننماییم . هر کرا که تابع امر ماست به خصومت با او فرمان دهیم و هر که را تابع نهی ماست از متابعتش باز داریم .




بار خدایا ،




بر محمد خاتم پیغمبران و سرور فرستادگان و بر خاندان طیبین و طاهرینش درود بفرست . و ما را و کسان ما را و برادران ما را وهمه مردان و زنان مؤمن را ، از هر چه از شر آن به تو پناه آورده ایم پناه ده وما را از آنچه از بیم آن از تو زنهار خواسته ایم زنهار ده . ای خداوند ، آنچه را به دعا خواسته ایم روا ساز و هر چه را از ذکر آن غفلت ورزیده ایم به ما عطا کن و هر چه را به فراموشی سپرده ایم برای ما محفوظ دار و بدان سان که ما را به درجات صالحان و مراتب مؤمنان فرابر . آمین رب العالمین .